σημειωματαριο κηπων

18 Ιουλίου 2010

για να μη γίνει η πέτρα βρόγχος : μια υπογραφή για τήν sakineh

 

  

 

  

ο μισογυνισμός τής μονοθεϊστικής πουριτανικής πατριαρχικής υστερίας σε όλη του τή ζοφερή σαφήνεια :

 

η sakineh mohammadi ashtiani (μητέρα δύο παιδιών που κάνουν μια συγκινητική έκκληση στη διεθνή κοινότητα να σώσει τή ζωή τής μητέρας τους) αφού βασανίστηκε πρώτα με 99 μαστιγώματα για να ομολογήσει ότι πήγε με άλλον,  καταδικάστηκε σε θάνατο διά λιθοβολισμού από τούς υστερικούς παπάδες που κυβερνούν τή χώρα της : μολονότι στη δίκη ανακάλεσε τήν ομολογία της ως προϊόν τού βασανιστήριου, μόνο ύστερα από τή διεθνή κατακραυγή και τίς χιλιάδες υπογραφές που μαζεύτηκαν

 

«υποκύπτοντας στις ανθρωπιστικές πιέσεις» είπανε ότι δεν θα τήν λιθοβολήσουν αλλά μάλλον θα τήν κρεμάσουν :

 

«αργά χτες τό απόγευμα (12 ιουλίου) η κυβέρνηση τού ιράν διέψευσε τήν είδηση ότι η ashtiani θα εκτελεστεί με τή μέθοδο τού λιθοβολισμού, η θανατική ποινή που τής έχει επιβληθεί όμως παραμένει και πιθανόν να εκτελεστεί με κάποια άλλη μέθοδο όπως ο απαγχονισμός »

 

 

λέω λοιπόν ότι αξίζει τόν κόπο μέσα στο ζεστό ελληνικό καλοκαίρι να βάλουμε μια υπογραφή εδώ

 

 

 

(και άλλα, και αλλού : συγχρόνως, μετά, ή πιο πριν : ) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

39 Σχόλια »

  1. Αν και έχω δηλώσει και αλλού τον σκεπτικισμό μου σχετικά με την αποτελεσματικότητα παρόμοιων «peticions», οπωσδήποτε ο σκοπός είναι το λιγότερο ευγενής, για να μην πω ιερός – λέξη που αποφεύγω γιατί φέρει θρησκευτική φόρτιση, που είναι αυτή ακριβώς που οδηγεί σε τέτοιες απάνθρωπες ιδεοληψίες όπως ο μισογυνισμός και βάρβαρες πρακτικές όπως ο λιθοβολισμός. Σίγουρα αξίζει τον κόπο να δωθεί δημοσιότητα στο θέμα, ασχέτως εποχής και κλίματος.

    Θα άξιζε τον κόπο επίσης να αναζητήσουμε πώς καπέλωσαν οι αγιατολάδες την Ιρανική Επανάσταση του 1979 που έδιωξε το σάχη, όπως και με ποιο τρόπο ανατράπηκε ο προοδευτικός λαοφιλής ηγέτης Μοσαντέκ το 1953. Αλλά έτσι ανοίγουμε μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας και της πολιτικής…

    Σχόλιο από tsalapeteinos — 18 Ιουλίου 2010 @ 10:41 μμ | Απάντηση

    • Το να δώσουμε δημοσιότητα είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε. Ποιος άλλος τρόπος υπάρχει να βοηθήσουμε αυτές τις γυναίκες; Δεν είναι μόνο η Sakineh, είναι χιλιάδες.

      Σχόλιο από denizen of the deep — 18 Ιουλίου 2010 @ 11:35 μμ | Απάντηση

      • Δε διαφωνώ με τη δημοσιότητα. Αμφισβητώ την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών δημοσκοπήσεων. Θυμίζουν… opengov.gr Με άλλα λόγια δε νομίζω ότι ιδρώνει ιδιαίτερα τ’ αυτί αυτών που υποτίθεται ότι λαμβάνουν τις ηλεκτρονικές υπογραφές και τα σχόλια. Η δημοσιότητα με την ευρύτερη έννοια μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική και να οδηγήσει σε πολιτικές παρεμβάσεις.

        Σχόλιο από tsalapeteinos — 19 Ιουλίου 2010 @ 12:46 πμ | Απάντηση

  2. Ξέρεις κάποιες φορές νιώθω ενοχές. Εγώ στην ωραία παραλία να λιάζομαι και μερικές γυναίκες να πεθαίνουν χωρίς λόγο. Νιώθω τόσο αδύναμη.

    Σχόλιο από denizen of the deep — 18 Ιουλίου 2010 @ 11:31 μμ | Απάντηση

  3. Αυτό το μωράκι είναι τόσο όμορφο και γλυκό, δε μπορώ να φανταστώ με τι καρδιά θα του κάνουν κλειτοριδεκτομή.

    Σχόλιο από denizen of the deep — 18 Ιουλίου 2010 @ 11:41 μμ | Απάντηση

    • άμα προσέξεις τήν ώρα … συγγραφής (του σχολίου) θα δεις ότι όσο εγώ απαντούσα στον Τσαλ παραπάνω και προσπαθούσα να βάλω τον σύνδεσμο για την ανάρτησή σου (με html, στο οποίο είμαι καινουργια και κάνω δυο ώρες) εσύ είχε μπει ήδη και μού’γραφες 🙂

      (ας έχουμε και κάτι να χαμογελάμε 🙂 )

      για το μωράκι : αν ευνουχίζουν τις γυναίκες και στο ιράν (τώρα το σκέφτομαι) αυτή η στρίγκλα που τού κάνει μάθημα-ανάκριση, το έχει ήδη ευνουχίσει ώς τώρα μια πρώτη φορά, έτσι;

      (εγώ πάλι ξέρεις τι σκεφτόμουνα όσο έβλεπα το βίντεο; ότι μπορεί άμα μεγαλώσει (αν μείνουν οι παπάδες εκεί άλλα τόσα χρόνια – θου κύριε δλδ) να τη δεις και σε καμιά διαδήλωση εναντίον τους… – κι αυτό το σκεφτόμουνα, γιατί δεν ήθελα να σκεφτώ τα χειρότερα, κατάλαβες)

      να’σαι καλά, κι άμα είναι να συνεργαζόμαστε έτσι, προβλέπω να ‘χω πλέον φουλ-τάιμ απασχόληση εδώ μέσα…

      Σχόλιο από χαρη — 18 Ιουλίου 2010 @ 11:58 μμ | Απάντηση

      • Και ευελπιστούσες πως θα περνούσες τις διακοπές σου χωρίς το λαπτοπ. 🙂

        Είμαστε και οι δύο κουκουβάγιες ή μου φαίνεται;

        Σχόλιο από denizen of the deep — 19 Ιουλίου 2010 @ 10:01 μμ | Απάντηση

  4. Tsal ξέρεις ότι ξέρω τις απόψεις σου και λιγο-πολύ τις μοιράζομαι σχετικά με τις ψηφοφορίες (συμφωνώ επιπλέον απόλυτα με τη διατύπωσή σου: «ιερός – λέξη που αποφεύγω γιατί φέρει θρησκευτική φόρτιση, που είναι αυτή ακριβώς που οδηγεί σε τέτοιες απάνθρωπες ιδεοληψίες») αλλά αυτή την υπογραφή που μπαίνει σ’ αυτήν την περίπτωση μόνο κάπως έτσι μπορούμε να την δούμε… Δυστυχώς βρίσκομαι και δεν βρίσκομαι στο δίκτυο αυτήν την εποχή, όπως έχω πει σε προηγούμενο ποστ, και δεν είχα καιρό να γράψω παραπάνω… Είχα και μια ελπίδα ότι η πρώτη ψηφοφορία (για την οποία είχα ενημερωθεί από εδώ )θα αρκούσε (βλακεία μου βέβαια…)

    για την δεύτερη πρέπει κιόλας να πω ότι με ενημέρωσε η denizen, η οποία έχει ανεβάσει και δική της ανάρτηση

    όσο περισσότερες (-οι!) τόσο καλύτερα

    για τά άλλα που θίγεις, τα τραγικά που’χουν συμβεί σ’ αυτήν τήν χώρα (τού ιράν), θα ‘πρεπε να γράψεις εσύ μάλλον κατεβατά – διότι είσαι ο καταλληλότερος 🙂

    Σχόλιο από χαρη — 18 Ιουλίου 2010 @ 11:48 μμ | Απάντηση

  5. Ευχαριστώ για την «ψήφο εμπιστοσύνης» και την… απευθείας ανάθεση, αλλά θεωρώ ότι οι γνώσεις μου για τον αραβικό κόσμο δεν είναι τόσο πολλές για να αναλάβω ένα τέτοιο πόνημα και καθήκον. Από όσα γνωρίζω πάντως η κλειτωριδεκτομή δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στη Μέση Ανατολή, με εξαίρεση την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία και το Κουρδιστάν. Όσο αφορά το σκληρό και αναχρονιστικό καθεστώς του Αχμαντινετζάντ, και ασχέτως αν η επανεκλογή του ήταν δίκαιη ή αποτέλεσμα νοθείας, φαίνεται πως έχει σημαντικά ερίσματα στην ιρανική κοινωνία. Ιδιαίτερα στα πιο λαϊκά στρώματα των πόλεων και την ύπαιθρο, εκμεταλλευόμενος τον – δικαιολογημένο – αντιαμερικανισμό και αντισιωνισμό και με κάποιες σημαντικές κοινωνικές παροχές στις οποίες έχει προβεί προς ανακούφιση των πιο φτωχών. Αντίθετα, οι παρουσιαζόμενοι ως προοδευτικοί αντίπαλοί του εκπροσωπούν κυρίως την οικονομική ελίτ και την αστική τάξη και είναι ξεκομμένοι από τις πλατιές λαϊκές μάζες. Δυστυχώς είναι εξαιρετικά ορατός ο κίνδυνος να ξεσπάσει πόλεμος ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ και τους συμμάχους του, με αφορμή το πυρηνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ιράν.

    Σχόλιο από tsalapeteinos — 19 Ιουλίου 2010 @ 1:01 πμ | Απάντηση

    • Θεωρητικά δεν είναι διαδεδομένη ούτε στην Τουρκία αλλά πρακτικά εφαρμόζεται. Εφαρμόζεται ακόμα και στη Γερμανία από Τούρκους μετανάστες (ούτε καν πρώτης γενιάς).
      Εφαρμόζεται σε πολλές τριτοκοσμικές χώρες, όχι πάντα από μουσουλμάνους. Το πρόβλημα είναι πως μόνο οι μουσουλμάνοι έχουν συνδυάσει την κλειτορεδοκτομή με τη θρησκεία. Εγώ βέβαια δεν το έχω διάβασει ούτε στο Κοράνι αλλά ούτε στη Σαρία. Ασφαλώς οι μεταφράσεις μπορεί να ήταν ελλιπής ή απλά εγώ δεν το είδα.

      Σχόλιο από denizen of the deep — 19 Ιουλίου 2010 @ 10:15 μμ | Απάντηση

  6. Tsal απαντώ για λογαριασμό μου 😉 και στα 2 σχόλιά σου, τού ξημερώματος 😎 που δεν τα πρόλαβα (το ένα προς denizen δλδ) :

    1 . πιστεύω ότι οι δημοσκοπήσεις έχουν και την έννοια τής δημοσιότητας που δίνεται στο θέμα, ακριβώς…μερικές φορές που το θεμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό όπως τώρα : «Ιδρώνει τ’ αυτί τους» δλδ και με το παραπάνω, τών παπάδων, όταν δίνονται στη δημοσιότητα με την ευκαιρία τής δημοσκόπησης υπογραφές όχι μόνο εκατό χιλιάδων (και…) ανθρώπων, αλλά και «διάσημων» (πήτερ γκάμπριελ, γιόκο όνο, σαλμάν ρούσντι κλπ κλπ) – και εξαυτού σίγουρα ματαιώθηκε η ποινή τού λιθοβολισμού μέχρι στιγμής… Δεν έχουμε παρά να ελπίζουμε ότι τώρα, με τη νέα «φασαρία» που γίνεται στο δίκτυο, θα μπορέσουμε και να τη σώσουμε εντελώς τη γυναίκα : να μην τη σκοτώσουν δλδ με τον «πιο ανθρώπινο» τρόπο τής αγχόνης…

    επομένως πιστεύω ότι με οποιονδήποτε τρόπο κάνουμε γνωστό το θέμα, βοηθάμε (και εξαυτού βοηθάς κι εσύ που το προωθείς με τον τρόπο σου 🙂 )

    2 . την «ψήφο εμπιστοσύνης μου» την έχεις μονίμως… (you know that…)
    να προσθέσω μόνο ότι σε όλες τις καθυστερημένες κοινωνίες οι παπάδες φαίνονται να αγγίζουν περισσότερο τα «λαϊκά στρώματα» που τα «ήθη» τους συμπίπτουν – αυτή είναι και η νίκη τής θρησκείας επί τής ελευθερίας…

    εγώ πάντως την αφαίρεση τών ερωτικών ζωνών από το ανθρώπινο σώμα (είτε κυριολεκτικά είτε συμβολικά) τη λέω «ευνουχισμό» – και για τούς άντρες και για τις γυναίκες (ίσως κάποτε πω περισσότερα για την άποψή μου…)

    να’σαι καλά και σ’ ευχαριστώ και προσωπικά για τήν επαναστατική ετοιμότητα 😀

    Σχόλιο από χαρη — 19 Ιουλίου 2010 @ 3:59 μμ | Απάντηση

  7. Χάρη, όπως σου ανέφερα υπέγραψα ήδη και μακάρι να ‘μουν περισσότερο αισιόδοξος για τη δύναμη των ηλεκτρονικών μέσω, ωστόσο ενώνω τις αμφιβολίες μου με τις δικές σας…

    Σκεφτόμουν που λες μία Ιρανική ταινία που είχα δει πριν πολλά πολλά χρόνια, του Τζαφάρ Παναχί, που λεγόταν Ο Κύκλος, και παρουσίαζε τη συνεχή φυλακή στην οποία βρίσκονται οι γυναίκες στο Ιράν, που ξεκινά από τη μέρα της γέννησης τους (σε ένα μαιευτήριο οι συγγενείς μαθαίνουν έντρομοι ότι γεννήθηκε κοριτσάκι και τώρα ο πατέρας θα χωρίσει τη μητέρα του παιδιού, μια γυναίκα που της εκτέλεσαν τον άντρα δεν μπορεί να κάνει έκτρωση χωρίς την υπογραφή του κλπ.). Η ταινία είχε απαγορευτεί στο Ιράν και προβλήθηκε παράνομα σε φεστιβάλ του εξωτερικού, ενώ ο ίδιος ο Παναχί κρατείται ήδη κάποιους μήνες στη φυλακή, προφανώς γιατί προσέβαλε τα χρηστά ήθη της χώρας.

    Αλλά θα σου αναφέρω (και εδώ) τον Αλέξη Ζορμπά γιατί οι ομοιότητες είναι προφανείς: Η μόνη ελεύθερη γυναίκα στη μυθοπλσία του Καζαντζάκη έπρεπε να σφαγιαστεί με τρόπο τελετουργικό από τους λεβέντες Κρητικούς, υπό τη σιωπηλή συνενοχή της θρησκευόμενης μικρής κοινωνίας του χωριού και υπό τους ήχους της εκκλησιαστικής ψαλμωδίας. Γιατί; Μα…γιατί δεν πειθάρχησε, δεν υπάκουσε, δεν μαράζωσε, άφησε το ένστικτο να την κυριεύσει…

    Βέβαια ίσως είναι άδικο να αντιπαραβάλλω τη μυθοπλασία με μία γυναίκα που ετοιμάζεται για την αγχόνη, βρίσκω όμως τη μυθοπλασία το μόνο καταφύγιο σε δύσκολες ώρες (τα ‘λεγες κι εσύ όταν έγραφες περί φαντασίας…)

    Σχόλιο από silentcrossing — 19 Ιουλίου 2010 @ 10:41 μμ | Απάντηση

  8. Ορθή η παρατήρηση της Χάρης περί ευνουχισμού, άλλωστε και ο επίσημος όρος είναι FGM (Female Genital Mutilation – Ακρωτηριασμός Γυναικείων Γεννητικών Οργάνων). Όπως φαίνεται και στο χάρτη που είχα συμπεριλάβει σε παλιότερη δική μου ανάρτηση αυτό το βάρβαρο «‘εθιμο» πραγματοποιείται κυρίως στην υποσαχάρια Αφρική, και συνδέεται με αρχαίες αφρικανικές παραδόσεις, πολύ πριν την διείσδυση του Ισλάμ (από τους Άραβες). Από τις λίγες γνώσεις θρησκειολογίας που έχω, δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο στο Κοράνι, αλλά σε κάποια – επεξηγηματικά – κείμενα της μουσουλμανικής θεολογίας, αντίστοιχα με τα κείμενα των Αγίων Πατέρων για τους Χριστιανούς. Αυτό όμως είναι το τυπικό μέρος του ζητήματος. Το ουσιαστικό είναι ότι η θρησκεία μπορεί να γίνεται σεβαστή – θα λεγα καλύτερα ανεκτή – στο βαθμό που δεν ασκεί εξουσία και αρνητική επιρροή στον άνθρωπο, διαφορετικά πρέπει να πολεμάται με την ίδια αποφασιστικότητα όπως κάθε καταπιεστική και απάνθρωπη εξουσία.

    Σχόλιο από tsalapeteinos — 19 Ιουλίου 2010 @ 11:32 μμ | Απάντηση

  9. καλημέρα (τέτοια ώρα..) : λόγω ανωτέρας βίας θα απαντήσω αύριο (σε όλες + όλους) προς το παρόν ανεβάζω μόνο αυτά τα επιπλέον βίδεα που βρήκα με πληροφορίες:

    το πρώτο έχει και τη μαρτυρία τού γιου της, που έμεινε με τη θέλησή του παρών στο βασανιστήριο για να μην την αφήσει μόνη:

    και αυτό έχει τή μαρτυρία τής ιρανής ακτιβίστριας (καταδικασμένη η ίδια σε θάνατο από το καθεστώς, ξέφυγε πριν 30 χρόνια και φώναξε πρώτη από τη δύση γι’ αυτήν την ιστορία) :

    κι εδώ ένα βίντεο στο οποίο μιλάει ένας άντρας – το ανεβάζω προς τιμήν τής (μεγάλης) πλειοψηφίας τών δικών μας (και οι παρόντες εξαιρούνται) που μια τέτοια «διαφυλετική αλληλεγγύη» τη ακούνε με ανωτερότητα ως κορακίστικα (χαρείτε λοιπόν τον «καράφλα» : )

    τέλος αυτή η σελίδα εκτός από πληροφορίες έχει και 2 επιπλέον βίντεα αλλά δεν ανεβαίνουν εδώ (ή εγώ δεν ξέρω πώς…): http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/07/05/iran.stoning/?eref=igoogle_cnn#fbid=uwrzVhuxs8j

    Σχόλιο από χαρη — 20 Ιουλίου 2010 @ 12:58 πμ | Απάντηση

  10. καλημέρα και πάλι, απαντάω λίγο ανακατώνοντας τη σειρά (φαντάζομαι συχωρεμένη 😀 )

    Tsal είσαι απ’αυτούς που έχουν αποδείξει πως είναι πραγματικά πολιτικοί άντρες 🙂 (δεν ξεχνάω την ανάρτησή σου για τον ευνουχισμό τών γυναικών, όπως και αυτή εδώ την ανάρτηση τού «κοριτσιού τής ανοιχτής θάλασσας» που την είχαμε επίσης συζητήσει πολύ…) γιατί (όπως έλεγε και το σύνθημα τών sixtys) το «πολιτικό» βρίσκεται πιο βαθιά χωμένο στις «προσωπικές» μας επιλογές πρακτικές και ιδεοληψίες – ή ιδεολογίες… Το ίδιο (γι’ αυτή την «αλληλεγγύη», όπως φάνηκε δλδ κι απ’ τα σχόλια αυτών των αναρτήσεων) μπορεί να πει κανείς ευτυχώς και για αρκετά άλλα αγόρια εδώ στο δίκτυο και γενικά στην μπλογκόσφαιρα, όπως το αντίθετο επίσης συχνά βγαίνει στην επιφάνεια για «πιο μεγάλους» (στην ηλικία) άντρες, που ασχολούνται μόνο με το κόμμα «τους» ή τις λοιπές «φυλετικές», «πολιτικές», ή «ερωτικές» τους μονομανίες, και όταν τίθενται ζητήματα τού «άλλου» φύλου ξυνίζουν τα μούτρα τους λες και τούς κατεβάζεις το επίπεδο… Τούς λυπάμαι…όπως λυπάμαι και τις γυναίκες τους (αν έχουν)… Πόση αλλοτρίωση πρέπει να’χει χωρέσει στη ζωούλα τους για να’χουν σκληρύνει τόσο πολύ τις αισθήσεις και το μυαλό τους… Ας είναι –

    πιστεύω κι εγώ ακράδαντα, ότι ο μισογυνισμός δεν είναι «προϊόν» τής θρησκείας, απλώς εξυπηρετείται απ’ αυτήν (διότι οι θρησκείες όπως έχουν διαμορφωθεί και επιζήσει είναι ολες ανδροκρατικές, πατριαρχικές) – ο φρόϋντ λέει ότι οι άντρες (ασυνείδητα) «τρέμουν την ιδέα τού ευνουχισμού τους από τις γυναίκες», εγώ πιστεύω ότι αν αυτό ισχύει, ισχύει ακριβώς γιατί έχουν οι ίδιοι την ενοχή ότι είναι αυτοί που επιθυμούν να ευνουχίσουν πρώτοι τον ( = την!) απέναντι – τι σεξουαλικές ανασφάλειες κρύβονται σ’ αυτό το σύμπλεγμα είναι μεγάλη συζήτηση…

    όπως είναι μεγάλη συζήτηση το σε ποιες νεότερες θρησκείες «χώρεσε» εκ τών υστέρων ο «πρακτικός» ευνουχισμός, και σε ποιες και γιατί μπορεί να χωράει ακόμα… Δεν έχω διαβάσει το κοράνι και άλλα θρησκευτικά κείμενα, αλλά και η βίβλος δεν πάει πίσω σε μίσος (κατά τών γυναικών) που ξεχειλίζει: και που έχει ποτίσει και τη χριστιανική ηθική (άλλο αν σε βασικό κείμενο τού χριστιανισμού περιλαμβάνεται η περίφημη φράση «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον…» Από κει και πέρα, ώς τον «θεσμοθετημένο» μισογυνισμό για όσες γυναίκες επιλέξουν μια οποιαδήποτε σεξουαλική ελευθερία, η απόσταση για τον λιθοβολισμό είναι μικρή…

    σε φιλώ

    Σχόλιο από χαρη — 20 Ιουλίου 2010 @ 3:37 μμ | Απάντηση

  11. denizen αυτό που λές (ότι δεν έχεις δει μια τέτοια «εντολή» (για ευνουχισμό τών «ερωτικών», ή και όλων) των γυναικών στο κοράνι) νομίζω ότι το λένε και γυναίκες τών μουσουλμανικών χωρών – απ’ τα ελάχιστα που ξέρω ο μωάμεθ αγαπούσε τις γυναίκες – όπως και ο ιησούς άλλωστε – μην μπούμε τώρα στα «ντανμπραουνικά» (της μόδας) για τήν μαγδαληνή κλπ – που δεν μού φαίνονται πάντως και καθόλου αβάσιμα – γι’ αυτό και ενόχλησαν το βατικανό. Το ζήτημα είναι ότι, κατά τη γνώμη μου, οι «ιδρυτές» των θρησκειών είναι καλύτεροι πάντα απο τους οπαδούς τους, οι οποίοι συνήθως είναι ακραία ρηχοί επιφανειακοί και (εξαυτού) φανατικοί…

    «Θεωρητικά δεν είναι διαδεδομένη ούτε στην Τουρκία αλλά πρακτικά εφαρμόζεται. Εφαρμόζεται ακόμα και στη Γερμανία από Τούρκους μετανάστες (ούτε καν πρώτης γενιάς). Εφαρμόζεται σε πολλές τριτοκοσμικές χώρες, όχι πάντα από μουσουλμάνους»

    : ακριβώς : γίνεται «εξαγωγή τών εθίμων» και στις χώρες που οι άντρες αυτοί μεταναστεύουν – οι γυναίκες τους είναι παντού αβοήθητες : και με τη «μαντήλα» το ίδιο γίνεται – θα γίνει : στη γαλλία ας πούμε που την απαγορεύει τώρα… : οι γυναίκες θα την πληρώσουν ούτως ή άλλως πάλι, θα τούς απαγορεύουν (οι άντρες τους) να βγαίνουν απ’ το σπίτι ας πούμε – έχει αρχίσει να λέγεται κι αυτό… Είναι τόσο πολύπλοκος και μακρύς ο δρόμος (Πάντως αν υπήρχε μια «περίεργη» φυλή όπου ευνούχιζαν οι γυναίκες τούς άντρες, είμαι σίγουρη πως το «μέτρο» θα το πολεμούσαν οι υπόλοιπες χώρες με πολύ πιο «έξυπνο» και γρήγορο τρόπο…)

    φιλιά

    Σχόλιο από χαρη — 20 Ιουλίου 2010 @ 3:57 μμ | Απάντηση

    • Συμφωνώ για την απαγόρευση της μαντήλας επειδή είναι το πρώτο βήμα. Η απελευθέρωση των γυναικών στο Δυτικό κόσμο δεν έγινε από τη μια μέρα στην άλλη. Από κάπου ξεκίνησαν και οι δικές μας. (όχι, δε θεωρώ πως είμαστε ισότιμες με τους άντρες, όχι στα μάτια πολλών τουλάχιστον, αλλά σίγουρα είμαστε σε καλλίτερη θέση από τις μουσουλμάνες).
      Αυτό με τις ‘περίεργες’ φυλές το λέω κι εγώ. (έχω την εντύπωση πως σε μερικά θέματα οι απόψεις μας ταυτίζονται)

      Σχόλιο από denizen of the deep — 21 Ιουλίου 2010 @ 12:50 μμ | Απάντηση

  12. Silent καλημέρα 🙂

    πέρασα χτες επιτροχάδην από τά μερη σου αλλά ήμουν πνιγμένη και δεν άφησα ίχνη… δυστυχώς δεν έχω δει την ταινία τού παναχί… να την ψάξω στο γ.τ.; θα προσπαθήσω να την βρω πάντως, φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα – πολύ περισσότερο που οι ιρανοί σκηνοθέτες είχαν υποστεί και μια επίθεση από ιρανές τής δύσης πριν από καιρό (νομίζω κυρίως από την μαργιάν σατραπί (το λέω καλά; ) που είχε κάνει εκείνο το αυτοβιογραφικό υπέροχο κόμιξ) ότι αγνοούν τα προβλήματα τών γυναικών στην πατρίδα τους και ασχολούνται με φολκλόρ για να «περνάνε» : ο σκηνοθέτης που λες συνεπώς αποτελεί εξαίρεση, και πολύ μ’αρέσει… (ελπίζω να την βρω την ταινία)

    κάνεις διάνα με την αναφορά στον συντοπίτη σου και την μαντάμ ορτάνς (αυτήν δεν εννοείς; (έχω χρόνια να ξαναδώ τόν «ζορμπά»…)) Η αγριότητα τού ντόπιου μισογυνισμού (εντονότερου φυσικά στην επαρχία, εντονότερου ίσως παλιότερα, αλλά «ζωντανότατου» μέχρι σήμερα σε όλη την επικράτεια) με αγρίευε πάντοτε και μένα…

    ακριβώς, όπως το λες είναι: πιστεύω ότι μόνο με τη φαντασία μπορούμε να γινόμαστε «περισσότερο» άνθρωποι – αν δεν ματαιωθεί η θανατική ποινή για την sakineh, η απόσταση από μια σημερινή αγχόνη στην «περσία» ώς το «προπέρσινο» σφάξιμο στην κρήτη θα είναι ελάχιστη – και άλλωστε τα εγκλήματα «τιμής», που αποβλέπουν καθαρά και ξάστερα στην τιμωρία τής γυναικείας ερωτικής ελευθερίας, συνεχίζονται να είναι περίπου ατιμώρητα στην ένδοξη πατρίδα μας

    φιλιά και σ’επισκέπτομαι

    Σχόλιο από χαρη — 20 Ιουλίου 2010 @ 4:20 μμ | Απάντηση

  13. […] από το σημειωματαριο κηπων […]

    Πίνγκμπακ από Μια υπογραφή για τήν sakineh « No Budget blog — 20 Ιουλίου 2010 @ 9:28 μμ | Απάντηση

  14. Silent τα σέβη μου! (για την ταινία που ανέφερες) :
    βρήκα λοιπόν αυτά:

    εντωμεταξύ βρήκα και ένα bella ciao αλα-ιρανικά

    και ένα τρέϊλερ από την «περσέπολη» τής μαργιάν σατραπί

    (το τελευταίο δεόχνει και μερικές σκηνές από την «πολιτική ίστορία» τού ιράν που ανέφερε ο τσαλ)
    🙂

    Σχόλιο από χαρη — 21 Ιουλίου 2010 @ 1:13 πμ | Απάντηση

  15. Καλημέρα! Η σύνδεση μου αυτές τις μέρες παραείναι αργή για να μπορώ να δω τα βίδεο, αναγνώρισα όμως την πρώτη σκηνή (από το μαιευτήριο) και ήταν αρκούντως ανατριχιαστική 🙂

    Το Περσέπολις ακόμα δεν το έχω δει, είμαι σίγουρος όμως ότι αν ασχολούνταν με τα προβλήματα τών γυναικών δεν θα είχε καμία ελπίδα διανομής (εκτός κι αν η σκηνοθέτης έθετε εαυτόν) σε σοβαρό κίνδυνο. Α, έχω ένα καλό φίλο Τούρκο, που θα τον συναντήσω σε λίγες μέρες, και που είναι υπεύθυνος ενός φεμινιστικού κινηματογραφικού φεστιβάλ στη γείτωνο (με καλεσμένες συνήθως Ιρανές). Θα σου φέρω υλικό από Αύγουστο 😉

    Αλλά θέλω να γράψω και κάτι ακόμα, προς αποκατάσταση του συντοπίτη μου, του μεγάλου Καζαντζάκη: αν προβάλει την κακοποίηση των γυναικών (που το κάνει συχνά) δεν είναι παρά για να την στυλιτεύσει-νομίζω κανείς άλλος δεν αγάπησε τόσο τις γυναίκες, κυρίως δε αυτές που προσπαθούν να είναι ελεύθερες. Γι’ αυτό και τους εκπρόσωπους της εγχώριας θεοκρατίας τους παρουσιάζει περίπου ως τέρατα (που είναι).

    Και για τη φαντασία: μακάρι να αποτραπεί η θανατική ποινή της sakineh, πάνω απ’ όλα θα μιλάμε για θρίαμβο της φαντασίας (γιατί ποιος θα τολμούσε καν να υψώσει φωνή πριν μερικά χρόνια…)

    φιλιά και καλή δύναμη!

    Σχόλιο από silentcrossing — 21 Ιουλίου 2010 @ 10:53 πμ | Απάντηση

  16. καλημέρα Silent! αν δεν είδες την «περσέπολη» και δεν είδα τον «κύκλο», είμαστε πάτσι σε κινηματογραφικές ασυνέπειες 🙂

    να φροντίσουμε να επανορθώσουμε!

    η «περσέπολις» γυρίστηκε στη γαλλία όπου η σατραπί τό είχε εκδόσει αρχικά σε κόμιξ – και ήταν και υποψήφιο για όσκαρ καλύτερων κινούμενων σχεδίων απ’ ό,τι βλέπω και στο τρέϊλερ – (η κοπέλα προέρχεται από μεγαλοαστική οικογένεια τού ιράν με αριστερή ιδεολογία που είχε χαιρετήσει με ενθουσιασμό την πτώση τού σάχη, κι όταν είδε τα σκούρα έστειλε το κοριτσάκι στη γαλλία, όπου οι κουτόφραγκοι ενθουσιάστηκαν με το ταλέντο του…)

    περιττό να σού πω ότι περιμένω εναγωνίως τα νέα από τον φίλο σου τον τούρκο και το φεστιβάλ φεμινιστικού σινεμά στη γείτονα (κατά τ’ άλλα εμείς τον έχουμε πιάσει (απ’ τ’ αρχίδια) τον πολιτισμό…)

    για τον καζαντζάκη κι εγώ έτσι νομίζω ότι είναι όπως τα λες…
    το ίδιο και για τη φαντασία –

    ας ανασταλεί η θανάτωση, και θα την γιορτάσουμε τη φαντασία φαντάζομαι σε παγκόσμιο επίπεδο

    εννοείται ότι ευχαριστώ προσωπικά (γιατί το ‘χουμε πάρει όλοι προσωπικά, δεν γίνεται αλλιώς) και το no budget και τον psi-a και εσένα και όλους εκεί, για την προώθηση τού θέματος – έχει τεράστια σημασία να προβληθεί από τόπους που έχουν πολυ μεγαλύτερη κίνηση από τον μικρό μου κήπο. Σήμερα είδα ότι το προωθεί και ο omadeon Να δούμε τι θα γίνει…

    φιλιά και καλή ξεκούραση

    Σχόλιο από χαρη — 21 Ιουλίου 2010 @ 5:22 μμ | Απάντηση

  17. denizen κι εγώ συμφωνώ με την απαγόρευση τής μαντήλας, σαν λύση ανάγκης, αν δεν μπορούν οι άντρες τους να εκπολιτιστούν και να συμμορφωθούν αλλιώς… εξάλλου στη γαλλία πήγανε για μετανάστες, ας έχουν υπόψη τους ότι έχουν προηγηθεί και κάτι επαναστασούλες και κάτι ελευθερία, ισότης, αδελφότης κειπέρα… (Αλλά δεν βλέπω ακόμα να απαγορεύουν αποτελεσματικά και εμπράκτως στην ευρώπη τούς ευνουχισμούς… – θα μου πεις πώς θα γίνει : είπαμε, αν ευνουχίζαν οι γυναίκες τούς άντρες, κάτι θα τσακιζόντουσαν, οι υπόλοιποι, να βρούνε, και γρήγορα…)

    το ζήτημα είναι για μένα ότι αργούν πολύ να καταλάβουν και (πολλές από τίς) ίδιες τις γυναίκες ότι η μαντήλα δεν είναι «επιλογή τους» και «ελευθερία τους» (πρώτον), και δεύτερον διάβασα ότι ήδη πλανιέται η εντύπωση πως οι μουσουλμάνοι σαν πρώτο μέτρο «παθητικής» αντίστασης στην απαγόρευση, θα απαγορεύουν κι αυτοί στις γυναίκες τους να βγαίνουν ενγένει έξω αν δεν μπορούν να βγαίνουν μαντηλοδεμένες… Εντάξει, έχεις δίκιο ότι όλα πάνε πολύ αργά, πάντως θλίβομαι όταν σκέφτομαι πόσο μόνες είναι αυτές οι γυναίκες και στη δύση, και για πόσο πολύν καιρό θα συνεχίζουν να’ναι ολομόναχες

    «έχω την εντύπωση πως σε μερικά θέματα οι απόψεις μας ταυτίζονται»

    : η εντύπωση είναι αμοιβαία 😀

    (και για να ξαναπώ τον «αγαπημένο» σου : i have promises to keep / and miles to go before i sleep…)

    Σχόλιο από χαρη — 21 Ιουλίου 2010 @ 5:46 μμ | Απάντηση

    • Κάναμε και οι δύο το ίδιο λάθος. Χρησιμοποιήσαμε τον όρο ‘μαντίλα’ αλλά εννοούσαμε ‘νικάμπ’. Στη Γαλλία http://uk.news.yahoo.com/5/20100713/twl-french-parliament-votes-to-ban-the-v-3fd0ae9.html
      θα απαγορευθεί το νικάμπ. Οι γυναίκες οι οποίες φοράνε χεΪζάμπ (μαντήλα) απλά δηλώνουν μουσουλμάνες. Οι γυναίκες οι οποίες φοράνε νικάμπ δεν έχουν καμία ελευθερία. Ο εκβιασμός των αντρών λοιπόν (θα τους απαγορεύσουμε να βγαίνουν έξω) δείχνει πόσο καταπιεσμένες είναι και είναι τουλάχιστον γελοίος. Αυτές οι γυναίκες βγαίνουν έξω σπάνια και συνήθως με συνοδό.
      Κάποια στιγμή στη ζωή μου είχα πάει εκεί που είχα πάει και σεβάστηκα ΟΛΑ τα έθιμα και τα ήθη. Όταν το όλο πράγμα με ξεπέρασε, έφυγα πριν τρελαθώ. Επέλεξα την ελευθερία από τον έρωτα.
      ΑΠΑΙΤΩ όσοι έρχονται στην Ευρώπη να σέβονται κι αυτοί τα έθιμά μας και την κουλτούρα μας. Δε γίνεται να καθόμαστε και να κοιτάμε παθητικά. Αυτό θα σημαίνει πως όσες δικές μας πέθαναν για μας και για τις ελευθερίες μας, πέθαναν τζάμπα.

      Σχόλιο από denizen of the deep — 22 Ιουλίου 2010 @ 12:33 μμ | Απάντηση

      • καλά κάνεις και το ξεκαθαρίζεις, γιατί κι εγώ δεν ήμουνα σίγουρη αν (θα) απαγορεύονται και τα δύο… (αν περάσει ο νόμος τελικά, κλπ κλπ) : το νικάμπ είναι σαν την μπούρκα λοιπόν, ενώ η (απλή, «χωριάτικη») μαντήλα θα αφεθεί στην ησυχία της – ακόμα και για τα παιδιά τού δημοτικού. (Πριν από καιρό συζητιόταν να μην υπάρχει δυνατότητα για κανενός είδους δημόσιο «θρησκευτικό» συμβολισμό (ούτε τα σταυρουδάκια τών χριστιανών) στα σχολεία) Στη γαλλία ειμαστε, αλλά οι προχειρότητες και οι εντυπωσιασμοί πάνε κι έρχονται… (είναι στη «φυση τών πραμάτων» όταν μιλάμε για πολιτικάντηδες τελικά – )

        είναι χρήσιμος πάντως και ο σύνδεσμος που δίνεις, denizen, για να ξαναθυμηθούμε και τα «πρόστιμα» : άλλη επιπολαιότητα (για να μην πω τίποτα χειρότερο…) αυτή : μόνο αν αποδειχτεί ότι ο άντρας αναγκάζει τη γυναίκα να φοράει αυτό το πράγμα, θα πληρώνει πρόστιμο αυτός, και θα πηγαίνει και φυλακή! ωραία! Διαφορετικά θα πληρώνει η γυναίκα που τη φοράει… (Μπορούμε να φανταστούμε πόσο εύκολα και πρόθυμα θα αποδεικνύει η γυναίκα ότι την αναγκάζει ο άντρας της – δεν είναι μόνο ότι την περιμενει η βία στο σπίτι και το κόψιμο τής μύτης (απ’ αυτα την προστατεύει ο νόμος; ναι, όσο κι απ’ τον ευνουχισμό – ) αλλά και η κακή αντίληψη περί «περηφάνιας» που έχουν οι καταπιεσμένοι άνθρωποι, να μην παραδέχονται καθόλου ότι καταπιέζονται…)

        «Επέλεξα την ελευθερία από τον έρωτα»

        : να λοιπόν μια φράση που μόνο εμείς μπορούμε να την πούμε. Κατά τ’ άλλα όλο και περισσότερο μ’ εκνευρίζει η αντίληψη (βρέθηκα από λάθος σ’ ένα αντρικό ομοφυλόφιλο βλογ πριν λίγο καιρό και τα’χασα με τον απροκάλυπτο μισογυνισμό του…) ότι η «γυναικεία ταυτότητα» είναι «μπάτε σκύλοι αλέστε» κι όποιος θέλει την ιδιοποιείται… Ιδού η ρόδος ιδού και το πήδημα λοιπόν (μερικοί στη ρόδο ξέρεις πιστεύουν ότι η λέξη πήδημα αναφέρεται στις ερωτικές τους επιδόσεις 😆 )

        υγ: όχι, δεν πέθαναν τζαμπα, αλλά είμαστε τόσο λίγοι στην ελλάδα, μού φαίνεται, που ξέρουμε ότι όντως πέθαναν κιόλας… Δεν πειράζει εδώ είμαστε μεις (πρόσεξες πώς η δολοφονία ενός «δημοσιογράφου» μονοπώλησε το ενδιαφέρον στα βλογ αυτές τις μερες;…)

        φιλάκια

        Σχόλιο από χαρη — 22 Ιουλίου 2010 @ 5:14 μμ | Απάντηση

  18. ποια θα τους γενναει οταν οι ιδιοι θα τηκτουν;κιαν θα μεινει μονο μια κιαυτη κρυμμενη πως θα την αναγνωρισουν;σαν μανα σαν αδελφη σαν γυναικα τους η σαν πορνη;
    σευχαριστω

    Σχόλιο από aspasia — 21 Ιουλίου 2010 @ 7:26 μμ | Απάντηση

  19. ασπα, και γω σ’ ευχαριστώ για τα ερωτήματά σου (που δεν μπορώ να τ’ απαντήσω εύκολα, παρεκτός κι αν σού ‘λεγα κατευθείαν «σαν πόρνη…φυσικά και παντού και πάντα»)

    σού αφιερώνω όμως ένα βίντεο με μια (καθόλου πόρνη κυρία) που προσπαθεί να μετατρέψει σε αγίες και τις άλλες, που προφανώς ήδη αμάρτησαν οικτρά:

    και (για να σού φτιάξω λίγο το κέφι, κι ένα) παρεμφερές μετά μουσικής:

    και τέλος, για να αποτίσουμε τον δέοντα φόρο τιμής και στ’ αγόρια που μάς είναι αλληλέγγυα, νά κι ένας που θέτει το ζήτημα, με πολύ πάθος, στο ότι δεν πρέπει πια να φωνάζουμε «να σταματήσουν οι λιθοβολισμοί» αλλά : «να σταματήσουν οι εκτελέσεις» :

    καλό σου βράδυ

    Σχόλιο από χαρη — 21 Ιουλίου 2010 @ 11:02 μμ | Απάντηση

  20. νασαι καλα

    Σχόλιο από aspasia — 22 Ιουλίου 2010 @ 2:03 μμ | Απάντηση

  21. Fantastic post. It was exactly what I was looking for. Nice and concise.

    Σχόλιο από sonja morgan — 23 Ιουλίου 2010 @ 11:46 πμ | Απάντηση

    • ‘νταξ’, αλλά γιατί έχω την υποψία ότι ψαρεύεις πελάτες ; δεν θα ξαναγίνει,ε; 😦

      Σχόλιο από χαρη — 25 Ιουλίου 2010 @ 4:59 μμ | Απάντηση

  22. @Χάρη
    Μισογύνης μπορεί να είναι μόνο ένας άντρας. (δεν εννοώ πως όλοι άντρες είναι μισογύνηδες) Οι geys άντρες είναι άρα μου φαίνεται λογικό, μερικοί από αυτούς να είναι μισογύνηδες.
    Άσε που έχω γνωρίσει κάτι άλλους ‘φιλελεύθερους’ και ‘αντι-ρατσιστές’ που στην πορεία αποδείχτηκε πως απλά υποκρίνονταν. Ακόμα κτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο. Είναι κρίμα γιατί μερικοί από αυτούς έχουν καλό βασικό χαρακτήρα. Τελικά δε νομίζω πως υπάρχει κάτι που να με εκπλήσσει πια.

    ‘Ιδού η ρόδος ιδού και το πήδημα’ LOL LOL LOL (Αν και πρέπει να ομολογήσουμε πως το ‘άλλο’ πήδημα είναι πιο ενδιαφέρον)- πιπέρι!

    Σχόλιο από denizen of the deep — 25 Ιουλίου 2010 @ 1:06 πμ | Απάντηση

  23. denizen : το «άλλο» πήδημα πολύ πιο ενδιαφέρον, αυτό να λέγεται, πιπέρι-ξεπιπέρι 😀

    (και στ’ άλλα συμφωνούμε λίγο-πολύ νομίζω, και θα τα ξαναπούμε 😎 (χρειάζεται ειδικό ποστ για τις αντιφάσεις τών αγοριών – όχι ότι κι οι δικές μας δεν πάνε πίσω)

    φιλιά 🙂 ρίχνε μια ματιά και στα μέιλ σου

    Σχόλιο από χαρη — 25 Ιουλίου 2010 @ 5:06 μμ | Απάντηση

  24. … και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το ζήτημα της μπούρκας. Όχι στο CNN, ούτε το BBC, αλλά στο Russia Today.

    Σχόλιο από tsalapeteinos — 28 Ιουλίου 2010 @ 12:34 πμ | Απάντηση

  25. Ουπς, ξέφυγε ο λυγξ!

    Σχόλιο από tsalapeteinos — 28 Ιουλίου 2010 @ 12:35 πμ | Απάντηση

  26. εξαιρετική συζήτηση, Τσαλ, και πολύ ωραίο πρόγραμμα (δεν το ήξερα! θα το παρακολουθώ 😎 )

    (δεν μού’κανε εντύπωση που η συντηρητική με τη μαντήλα ήτανε απ’ τό λονδίνο… (δεν ξέρω πού ακριβώς οφείλεται, αλλά το’χω διαβάσει και σε μερικά μυθιστορήματα σύγχρονα, πχ τής τζέιντι σμιθ, αυτό το φαινόμενο με τα παιδιά τών μουσουλμάνων εκεί που ενώ οι γονείς τους «εκσυγχρονίζονται», αυτά πάνε προς το φονταμενταλισμό…)

    η νεοϋορκέζα φυσικά μέ κάλυπτε (το φαντάζεσαι :D) αλλά βρήκα συγκινητική τη «μοναξιά» (οπως την είπε και η ίδια…) τής αλγερινογαλλίδας

    thanx beaucoup Ενήμερο κι Ανήμερο Πτηνό! 🙂

    Σχόλιο από χαρη — 28 Ιουλίου 2010 @ 1:53 πμ | Απάντηση

    • ‘η συντηρητική με τη μαντήλα ήτανε απ’ τό λονδίνο’- Πόσο δίκιο έχεις! Πραγματικά θα ήθελα να τη δω να μιλάει για δικαιώματα των γυναικών στην χώρα από όπου ήρθαν οι γονείς της ή παππούδες της.

      Σχόλιο από denizen of the deep — 28 Ιουλίου 2010 @ 8:13 μμ | Απάντηση

  27. O Peter Lavell είναι Αμερικανός συγγραφέας και δημοσιογράφος με μεγάλη εμπειρία στα πολιτικά πράγματα της Ανατολικής Ευρώπης. Συνεργάζεται τώρα με το εκ Ρωσίας ορμόμενο δορυφορικό δίκτυο RussiaToday. Ίσως σε ενδιαφέρει το αρχείο των εκπομπών του. Πιστεύω πως το RT μαζί με το Al Jazeera είναι τα πιο αντικειμενικά από τα παγκόσμιας εμβέλειας τηλεοπτικά δίκτυα. Περισσότερο από CNN, BBC, Reuters κλπ.

    Όσο αφορά το νεο-συντηρητισμό των νέων Αράβων στις δυτικές κοινωνίες, εκτιμώ κι εγώ ότι είναι μια μορφή αντίδρασης προς τον ψευτοπροοδευτισμό των γονιών τους και την υποκρισία του συστήματος. Δικαιολογημένη αντίδρασης, αλλά εκφρασμένη με λάθος τρόπο. Παρόμοια όπως παλιότερα παιδιά από συντηρητικές οικογένειες στρατεύονταν στην αριστερά από αντίδραση και όχι από συνειδητοποίηση. Αυτή η επιστροφή στις «ρίζες» και την «παράδοση» βέβαια είναι εκ του ασφαλούς αφού δεν επιβαρύνεται από τις συνέπειες της ίδιας επιλογής ή μάλλον μη-επιλογής στις κοινωνίες της Ανατολής.

    Σχόλιο από tsalapeteinos — 28 Ιουλίου 2010 @ 11:12 μμ | Απάντηση

  28. denizen, είναι μάλλον ένα μυστήριο που προσωπικά δεν έχω επαρκή στοιχεία για να το καταλάβω, υποθέσεις μόνο μπορώ να κάνω (μερικά στοιχεία μού έδωσε τό μυθιστόρημα τής zadie smith «white teeth» που έχει μεταφραστεί και στα ελληνικά αλλά δεν θυμάμαι αν ο ελληνικός του τίτλος ήταν «λευκά δόντια» ή κάτι άλλο) το γιατί στην αγγλία πολλά παιδιά μεταναστών στρέφονται προς τον φονταμενταλισμό τής χώρας τής καταγωγής τους – κάτι που δεν ισχύει (όχι στον ίδιο βαθμό τουλάχιστον) στην γερμανία ας πούμε – όπου αντίθετα συναντάμε συχνότερα κορίτσια μεταναστών που δολοφονούνται από τούς γονείς, ή τ’ αδέλφια ή τά ξαδέλφια τους (πολλοί απ’ αυτούς ταξιδεύουν επιτούτου κι από τήν ασία για να διαπράξουν τήν δολοφονία «τιμής»…) επειδή τά κορίτσια αυτά θέλησαν να ζησουν ειλικρινά «στη δύση», να χειραφετηθούν, και νάχουν ελεύθερη ερωτική ζωή…

    μια εξήγηση μπορεί να είναι η περιρρέουσα (ακόμα) «αυτοκρατορική» νοοτροπία τής βρετανικής κοινωνίας κατά βάθος, ενώ αντίθετα η γερμανία δεν έχει τέτοιον ρατσισμό, είναι μια «ανοιχτή» κοινωνία εν πολλοίς, και οι ρατσιστές είναι περιορισμένοι σε «θύλακες» ομάδων μικρών, κυρίως από τήν πρώην ανατολική πλευρά…

    στη γαλλία πάλι τα προβλήματα είναι πολύπλοκα, κυρίως γιατί στους μετανάστες συμπεριλαμβάνονται και αυτοί από την αλγερία ως πρώην αποικία – και είδαμε την κοπέλα στη συζήτηση, πόσο μόνη έλεγε ότι αισθάνεται (γιατί πολλές φορές το μίσος «κατά τής δύσης», που τούς «φιλοξενεί» τροφοδοτείται ιδεολογικά από τούς αγώνες τών πρώην άποικων για ανεξαρτησία – φυσικά αυτό είναι προπέτασμα καπνού που εξυπηρετεί τήν πατριαρχική νοοτροπία τών εκεί αντρών, καθώς ο μισογυνισμός τους βασίζεται στα έθιμα τής ίδιας τους τής αρχικής πατρίδας…)

    πιο περίεργη είναι η κατάσταση στην ολλανδία, καθώς η εκεί «ανοιχτή κοινωνία» έχει τίς βαθύτερες ρίζες σε όλη τήν ευρώπη – προέρχεται από τήν ίδια τήν «ίδρυσή» της στον μεσαίωνα…

    …δεν μπορεί κανείς φυσικά να αποφύγει την «κλασική» ερμηνεία σ’ αυτές τις περιπτώσεις, για τήν συμβολή τής επεκτεινόμενης φτώχειας και «οικονομικής δυσπραγίας» στην γέννηση τών ρατσισμών (απ’ τη μεριά τών ντόπιων) – που ενισχύει από τήν άλλη τόν ανάποδο ρατσισμό τών «ξένων» που εκφράζεται με τον φονταμενταλισμό – επιφανειακά όλ’ αυτά πάντως… : ο ρατσισμός κατά τών γυναικών προϋπήρχε, παντού…

    είναι φυσικά θλιβερό ότι οι άντρας βρίσκουν σύμμαχους και γυναίκες σ’ αυτόν τον ρατσισμό, αλλά είπαμε – αν δεν συμμετείχαν και οι γυναίκες στο παιχνίδι, το παιχνίδι θα κατέρρεε…

    φιλιά

    Σχόλιο από χαρη — 29 Ιουλίου 2010 @ 4:01 μμ | Απάντηση

  29. Τσαλ : καλά τα λες Πτηνό 🙂 : είπαμε, θα τον παρακολουθώ τόν lavelle! Προσπάθησα λίγο, παραπάνω, προς τήν denizen, να εξηγήσω πώς το βλέπω κι εγώ… αλλά είναι σίγουρα εξαιρετικά πολύπλοκο…

    εδώ πάντως έχουμε κυρίως τό φαινόμενο «παιδιά» (κυρίως αγόρια – η κοπέλα στο βίντεο ήταν σχετική έκπληξη για μένα – αλλά είπαμε, δεν τά ξέρω καλά τα βρεταννικά) να «επιστρέφουν» στην «ιδεολογια» τών παππούδων τους, και δεν νομίζω ότι γίνεται τόσο από αντίδραση στην ψευτοένταξη τών γονιών τους στη δύση (μπορεί να ισχύει κι αυτό, αν και οι γονείς συνήθως δεν «εντάσσονται ειλικρινά κι ολοκληρωτικά») όσο αντίδραση (νομίζω εγώ) στον περιρρέοντα ρατσισμό τής αγγλικής κοινωνίας από τη μια – και την «φυλετική ασφάλεια» (νεολογισμός μου, ας μού συχωρεθεί 😎 ) που τούς προσφέρει ο πατριαρχισμός τού φονταμενταλισμού από την άλλη… Μην ξεχνάμε ότι η γυναικεία χειραφέτηση (αυτό είναι «παλιά» σχετικά διαπίστωση) δημιουργεί κύματα ανασφάλειας στο από αιώνες κακομαθημένο, ως προς την «ανωτεροτητά» του, αρσενικό… Εγώ εκεί νομίζω πρέπει κυρίως να ψάξουμε – συν τα οικονομικά βέβαια, που δημιουργούν «στροφές» και συστροφές» (τυφλής) διάθεσης προς αλληλοεξόντωση …

    πάντως, όπως λες κι εσύ «Αυτή η επιστροφή στις “ρίζες” και την “παράδοση” βέβαια είναι εκ του ασφαλούς αφού δεν επιβαρύνεται από τις συνέπειες της ίδιας επιλογής ή μάλλον μη-επιλογής στις κοινωνίες της Ανατολής», και αυτό ισχύει για τά κορίτσια – όπως αυτό ακριβώς που μιλούσε στο βίντεο μαντηλοφορεμένο για τήν «ελευθερία επιλογής τής μπούρκας», αλλά απολαμβάνοντας όλα τα προνόμια μιας φοιτήτριας τής οξφόρδης…

    Σχόλιο από χαρη — 29 Ιουλίου 2010 @ 4:21 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Γράψτε απάντηση στο sonja morgan Ακύρωση απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: